Transmeri ja Islet ovat yhdessä toteuttaneet onnistuneen transformaatioprojektin ”SAP S/4HANA on Azure”. Projekti toimitettiin ajallaan ja budjetissa, ja Transmeri saavutti transformaatiosta monia liiketoimintahyötyjä.

Transmerin visiona oli luoda yksi digitaalinen alusta konserninlaajuiselle toiminnanohjausjärjestelmälle, joka tukee yritystä sen pitkän tähtäimen liiketoimintatavoitteissa. Yhtiö lähti digitalisoimaan toimintojaan älykkäällä pilvialustalla ajetulla toiminnanohjausratkaisulla. Transformaatiohankkeen tavoitteet saavutettiin Transmerin ja Isletin tiimien saumattoman yhteistyön ansiosta.

SAP S/4HANA tarjoaa modernin digitaalisen ratkaisun, joka tukee innovaatiota sekä eri liiketoimintojemme muuttuvia tarpeita joustavasti. Se on myös täysin linjassa strategiamme ja kestävän kehityksen tavoitteidemme kanssa ja mahdollistaa digitalisaation lisäämisen, maantieteellisen laajentumisen ja synergioiden luomisen.
Kimmo Koho

Tietohallinto- ja vastuullisuusjohtaja, Transmeri Group

Transmeri siirtyi SAP S/4HANA -ratkaisuun Microsoft Azure -alustalla konversiolla olemassa olevasta ERP-järjestelmästä sujuvassa 9 kuukauden projektissa. Transmeri ja Islet aloittivat transformaatioprojektin valmistelut vuonna 2019. S/4HANA -transformaation päävaiheet olivat S/4HANA-arviointi, S/4HANA- konseptin todennusprojekti (proof-of-concept), Unicode-konversio, SAP ERP Azure -migraatio, sekä S/4HANA-konversio. Islet avusti Transmeriä siirtämään nykyisen SAP ERP -järjestelmän Microsoft Azure -alustalle ja vaihtamaan sen sitten SAP S/4HANA:an. Transmeri on ohjannut liiketoimintaansa onnistuneesti SAP S/4HANA:ssa Azure-alustalla vuoden 2021 alusta lähtien.

Kuuntele Kimmon kokemuksia Transmerin matkasta kohti SAP S/4HANA:a Microsoft Azuressa: Lighthouse-haastattelu

 

Tehokkuuden lisääminen ja uusien palvelujen mahdollistaminen asiakkaille ja työntekijöille

Konsernin tavoitteena on yhdistää jo olemassa oleva ERP -sovellusympäristö, joka on pirstoutunut sulautumis- ja yritysostotoimien seurauksena. Uuden järjestelmän ansiosta Transmeri pystyi muun muassa automatisoimaan yritysten välisiä laskutus- ja myyntitilausprosesseja, nopeuttamaan talousraportointia ja parantamaan myynnin suunnittelun tarkkuutta. Operatiivinen raportointi on parantunut nyt kun Transmerin ei enää tarvitse yhdistää useita raportteja taulukkoon laskelmien tekemiseksi.

Osana transformaatioita työntekijöille mahdollistettiin turvallinen, ajasta ja paikasta riippumaton, pääsy liiketoiminnan kannalta kriittisiin ratkaisuihin – tuottavuuden ja työntekijöiden tyytyväisyyden parantamiseksi. Kertakirjautuminen Microsoft Office 365 Multi-Factor Authenticationilla toteutettiin sekä Fiori- että SAP GUI -käyttöliittymissä. Työntekijöiden kokemusta ja yleistä tuottavuutta parannettiin myös rakentamalla kahdeksan mukautettua ja 18 vakiomallista Fiori -sovellusta.

Transmerin Taika on suomalainen luonnonkosmetiikkasarja.

 

Painopiste erinomaisessa asiakaspalvelussa ja yhdenmukaistetuissa, pilvipohjaisissa IT -järjestelmissä

Jo yksinkertaistetut prosessit auttavat parantamaan asiakaskokemusta. Transmeri on lanseerannut uuden verkkokaupan, joka on integroitu SAP S/4HANA -järjestelmään ja jonka avulla asiakkaat voivat tehdä tilauksia suoraan varastoon ilman asiakaspalvelun apua, näin nopeuttaen toimitusta. Uuden järjestelmän avulla Transmeri automatisoi yritysten välistä laskutusta ja myyntitilauksia, nopeuttaa taloudellista raportointia ja parantaa myynnin suunnittelun tarkkuutta.

Transmeri on myös siirtänyt logistiikkaprosessinsa SAP Fiori -sovelluksiin. Aiemmin varastotyöntekijöiden oli luotava toimitukset ja varastonhallinnan siirtotilaukset ja postitettava tavarat manuaalisesti. He suorittavat nämä tehtävät nyt automaattisesti uuden käyttöliittymän avulla, mikä lyhentää poiminta-aikoja ja parantaa työntekijöiden käyttökokemusta.

SAP S/4HANA:n avulla voimme optimoida ja automatisoida end-to-end -prosessejamme, tehdä parempia päätöksiä reaaliaikaisten tietojen perusteella ja tarjota intuitiivisen käyttöliittymän – näin palvellen asiakkaitamme, työntekijöitämme ja toimittajiamme paremmin.
Juha Luukkola

Kehityspäällikkö, Transmeri Group

Transformaatio-projektin tuloksia:

LYHYEMPI TILINPÄÄTÖKSEN VALMISTELUAIKA, TAVOITE

RAPORTTIEN LUOMINEN, JOKA ENNEN KESTI JOPA TUNNIN

LYHYEMPI TOIMITUSAIKA

MYYNTIENNUSTEIDEN PÄIVITTÄMINEN, ENTISEN 12H SIJAAN

MYYNTITILAUKSISTA AUTOMATISOITU ENSIMMÄISESSÄ VAIHEESSA

Olemme erittäin ylpeitä saatuamme onnistuneesti päätökseen tämän S/4HANA on Azure -projektin yhdessä Transmerin kanssa yhtenä sen ensimmäisistä käyttöönottajista maailmassa. Molempien osapuolten tiimit tekivät todella hienoa työtä ja johto sitoutui vahvasti koko projektin ajan. Transmeri on loistava esimerkki organisaatiosta, joka on ymmärtänyt pilveen siirtymisen hyödyt ja tarpeellisuuden tukeakseen tulevaa kasvuaan ja säilyttääkseen kilpailuetunsa markkinoilla.
Heidi Sinisalo

COO, Islet Group

Jos haluat keskustella liiketoiminnan muutostarpeistanne tai S/4HANA -siirtymästä, tiimimme on valmis auttamaan. Ota yhteyttä:

Jukka Penttinen
CBO – Business Transformations, Isletter
jukka.penttinen@isletgroup.fi
+358 40 355 1973

 

#IsletGroup #SAP #S4HANA #Microsoft #Azure #businesstransformation #project #success #teamwork #Transmeri #cloudERP

Like what you read? Share this!