Vuonna 2015 Servica uudisti varaston keräilytoimintaansa toiminnanohjausjärjestelmän versionvaihtoprojektin jälkeen. Servica otti käyttöön Lean Warehouse -prosessin ja SAP Screen Personas -teknologialla tehdyn yksinkertaistetun loppukäyttäjänäkymän, joka toimii Servican uusilla moderneilla tablet-keräilypäätteillä. Servicalla oli kolme selkeää tavoitetta uudistukselle: keräilyn tehostaminen, toimitusketjun hallinnan laajentaminen sekä raportoinnin ja kuljetuksen kehittäminen. Tärkeänä osana projektia oli nykyisten prosessien tarkka kartoitus ja optimoiminen poistamalla tarpeettomat työvaiheet Lean-menetelmää noudattaen.
Screen Personas -teknologian ja koko Lean Warehouse Management -prosessin käyttöönoton hyödyt ovat olleet kiistattomat ja näkyvät selkeästi Servican varaston arjessa. Tulokset ovat havaittavissa joka tasolla, sillä keräilyyn kuluva aika on tehostunut lähes 25 prosentilla. Toimitusvarmuus on parantunut huomattavasti ja käyttäjien perehdyttäminen on vaivattomampaa. Lisäksi Servican varastosta tuli uudistuksen myötä paperiton.
ISLET:n kanssa toteutettu projekti sujui vaivattomasti ja ripeällä aikataululla. Pitkäaikaisena SAP-kumppanina ISLET tunsi asiakkaansa prosessit hyvin jo entuudestaan, jolloin yhteistyö sujui jouhevasti. Servica luotti myös ISLET:n asiantuntevuuteen ja tapaan toimia sovituista aikatauluista kiinni pitäen. Seuraavaksi Servica on ISLET:n kanssa kehittämässä täyttöpalvelutoiminnan tilaus- ja toimitusprosessia.
“Prosessien optimointi yhdessä ISLET:n kanssa toteutetun Screen Personas -käyttöliittymäuudistuksen kanssa tehosti Servican varastokeräilyä 25 prosenttia”, avaa Marko Tuomela, logistiikkapäällikkö, Servica
#Servica #ISLETGroup #SAP #toiminnanohjaus #kumppanuus #kehitys