ISLETIN KIIKARISSA: ARTO MYLLÄRI, SUUNNITTELIJA, ISTEKKI

 

Olen paljasjalkainen kuopiolainen ja vapaa-aikani vietän pitkälti mökkeillessä. Harrastuksiini kuuluu muun muassa valokuvaus ja tietotekniikka. Olen alkanut myös tutustua 3D-tulostuksen saloihin. Fyysistä kuntoa hoidan pyöräillen sekä talvella lumikenkäillen.

 

Minkälaisessa organisaatiossa työskentelet ja missä roolissa?

Työskentelen Istekki Oy:ssä, joka on kasvava ja kehittyvä, yli 600 työntekijän informaatio- sekä terveyden ja hyvinvoinnin teknologian asiantuntijaorganisaatio, jolla on toimintaa eri puolilla Suomea. Tuotamme ICMT-teknologian palveluja terveydenhuollon ja kuntien toimintaan. Oma roolini on Istekillä suunnittelijana sovelluspalveluissa, pitkälti SAP-ylläpitovastuussa.

 

SAP:n parissa olen toiminut vuodesta 2002 asti. Toimin aluksi Kuopion kaupungilla vastuukäyttäjän roolissa puolisen vuotta ja siitä hyppäsin silloiseen Kuopion seudun hankintatoimeen pääkäyttäjäksi järjestelmän pariin. Tehtävät suuntautuivat tekniseen ylläpitoon sekä kehittämiseen ja koordinointiin, joten siirryin tämän jälkeen järjestelmän ylläpitoon Kuopion kaupungin atk-keskukselle. Vuonna 2009 Kuopion yliopistollisen sairaalan Tekplus ja atk-keskus yhdistyivät, syntyi Istekki, jossa olen jatkanut pääsääntöisesti SAP:n parissa muutaman muun järjestelmän ohella.

 

Parasta omassa työssä?

Parasta työssäni on vaihtelevuus, sekä järjestelmän haasteiden ja toimintatapojen helpottaminen käyttäjän näkökulmasta. Emme tee asioita tekniikan vuoksi, vaan tarve lähtee asiakkaan suunnasta. Muun muassa keskusvaraston keräilyprosessin kehittäminen ja sähköistäminen on tuonut käyttäjien suunnalta paljon positiivista palautetta.

Kehitystyössä myös kustannuspaineet luovat omat haasteensa, osittain muutoksilla on saatu myös pienennettyä kustannuksia toiminnallisuuksien vähintään säilyessä ennallaan. Esimerkiksi täyttöpalvelun osastovarastojen toiminnallisuuden siirtäminen erillisjärjestelmästä SAP:iin paransi käytettävyyttä vähentäen samalla erillisylläpitokuluja.

Laajassa tilaajayhteisössä kompromissit ovat kuitenkin pakollisia ja kaikkia toiveita ei valitettavasti aina pystytä viimeistä piirtoa myöten täyttämään. On kuitenkin ollut mukava havaita, että järjestelmän käyttöasteella ja tilausmäärillä mitaten kasvu on jatkunut vuosittain.

 

Miten näet toimialanne kehittyvän?

Yksi selkeä kehityssuunta on robotiikassa ja erityisesti vielä tekoälyn hyödyntämisessä. Käyttäjien rutiinitoimintoja sovelluksissa automatisoidaan entistä enemmän ja arkipäivässä kehitys näkyy myös esimerkiksi autojen edistyneinä avustinjärjestelminä. Myös pilvipalvelut kasvavat ja kehittyvät nopealla syklillä, sekä IoT tuo uusia mahdollisuuksia. Kun kaiken toiminnan keskellä työskentelee tällä alalla, muutoksia ei ehkä aina huomaa niin isoina asioina, kun ala kehittyy jatkuvasti. Vuosituhannen alussa ei olisi voinut kuvitellakaan, mitä kaikkea tänä päivänä tehdään.

 

Organisaation ydinviesti sidosryhmille ja asiakkaille?

Sujuvampaa Suomea. Pyrimme Istekissä sujuvoittamaan asiakkaiden työtä, kokonaisvaltaisesti mahdollistamaan yhteistä arvoa tuottavia palveluja ja asiakaslähtöisesti viemään uusien ratkaisujen kehittämistä eteenpäin. Istekin visiona on olla tärkeimmän työn arvostettu mahdollistaja Suomessa.

 

Miten pidetään parhaat osaajat ja mikä tekee teidän organisaatiostanne hyvän työpaikan?

Yhteishenki on mielestäni kaiken avain. Istekillä työskennellään sujuvasti yhdessä asiakkaita palvellen ja osaamista meillä löytyy laajalti eri alueilta. Henkilöstön osaamiseen ja koulutukseen myös panostetaan kiitettävästi. Muutoinkin henkilöstön hyvinvointia tuetaan kulttuuri- ja harrastetoiminnalla.

 

Minkälainen yhteistyökumppanuus on ISLET:n kanssa?

Vuosien varrella yhteistyö ISLET:n kanssa on ollut todella sujuvaa ja olemme hakeneet haasteisiin ratkaisuja yhdessä tehden. Olemme voineet aina luottaa laadukkaaseen yhteistyöhön ja toteutukseen, niin järjestelmäkehityksen kuin pulmatilanteiden edessä. Isletterit ovat helposti lähestyttäviä ja varmasti asiansa osaavia ammattilaisia. Asiakkaan näkemykset ja tarpeet otetaan huomioon hyvin niin, että päästään parhaaseen lopputulokseen.

 

Oma motto

Yes we can!

 

 

#IsletterHighlight #ISLETGroup #IsletterLife #Istekki #Kuopio #kumppanuus #yhteistyö #haastattelu

Like what you read? Share this!