Käyttöliittymäuudistus yksinkertaisti toimintaa ja nopeutti tilausten tekoa. Se myös lisäsi merkittävästi tiedon varmuutta järjestelmässä, sillä uudistuksen myötä tilausprosessissa yhdistettiin kaksi erillistä järjestelmää. Nyt kaikki tarvittava tieto käsitellään toiminnanohjausjärjestelmässä, johon tiedot päivittyvät reaaliaikaisesti.
ISLET:n kanssa toteutetun uudistuksen myötä Servica on vähentänyt tilausten tekoon kuluvaa aikaa sekä yksinkertaistanut kokonaisjärjestelmäarkkitehtuuriaan. Tiedot tuotteiden saatavuudesta ja mahdolliset huomautukset jälkitoimituksista päivittyvät reaaliaikaisesti tilaajalle tilauksentekovaiheessa. Tilausvahvistukset toimitetaan reaaliajassa sähköisinä sairaalan osastoille. Ajantasaisen tiedon myötä tilausten tekijät voivat suunnitella paremmin toimituksen ajoituksen ja varmistua, että sairaaloissa kriittisesti tarvittavat välineet ja tarvikkeet ovat aina saatavilla. Aiempi kahden eri järjestelmän aiheuttama hallinnollinen työ on vähentynyt merkittävästi.
Käyttäjien kokemukset uudesta tilauskäyttöliittymästä ovat olleet positiivisia. Mobiililaitetta on helppo kantaa mukana liikkuvassa työssä ja tilausten teko on yksinkertaista. Käyttöliittymä skaalautuu käytettäväksi myös muille päätelaitteille: matkapuhelimiin sekä tietokoneisiin. Aikaisempiin viivakoodinlukijoihin verrattuna mobiililaitteet ovat monikäyttöisempiä, kustannuksiltaan edullisempia sekä helpompia korjata tai vaihtaa tarvittaessa. Näin varmistutaan siitä, että tilaukset saadaan tehtyä aina ajallaan.
Servica näkee ISLET:n vahvuuksiksi toimitusvarmuuden ja sovituista päämääristä kiinni pitämisen. Projektin aikana Servica pystyi luottamaan siihen, että sovitut tavoitteet toteutuvat aikataulussa. Uuden mobiilitilauskäyttöliittymän avulla Servica pystyy tehostamaan tilausprosessiaan ja tarjoamaan asiakkailleensa yhä parempaa palvelua.
”ISLET:n kanssa toteuttamamme mobiilikäyttöliittymä ja järjestelmäkehitys sähköistivät täyttöpalvelun tilaus-toimitusprosessimme, mahdollistivat reaaliaikaisen tiedon sekä yksinkertaistivat järjestelmäarkkitehtuuriamme”, kertoo
Pasi Savolainen, Servican tietohallintopäällikkö.
#Servica #liikelaitos #kumppanuus #referenssitarina #IsletGroup